Κόστος διαδικτυακής διαφήμισης μέσα από μελέτες περίπτωσης. Το κόστος της διαφήμισης είναι ένα μεγάλο ερώτημα για κάθε επιχείρηση. Η οποία σέβεται τον εαυτό της και τολμάει να επενδύσει διαφημιστικά. Το κόστος της διαφήμισης μπορεί να παραμένει πολύ χαμηλά στα 50 ευρώ ανά έτος. Μπορεί όμως και να απογειωθεί στα 1.000 ευρώ ανά ημέρα. Όλα εξαρτώνται από το μέσο στο οποίο επιλέγουμε να διαφημιστούμε. Ουσιαστικά το κόστος διαφήμισης αποτελεί το άθροισμα της εργασίας του διαφημιστή και του κόστους που θα πληρώσει για το διαφημιστικό υλικό η για το διαδικτυακό κανάλι προβολής.

Μεγάλο ή μικρό κόστος διαφήμισης

Στην προηγούμενη παράγραφο αναφέραμε ένα ποσό 50 ευρώ ανά έτος. Ένας μη ειδικός εξωτερικός παρατηρητής θα πει ότι αυτό είναι ένα χαμηλό ποσό. Επίσης στην προηγούμενη παράγραφο αναφέραμε ένα άλλο ποσό το οποίο ανέρχεται στα 1.000 ευρώ ανά ημέρα. Το ποσό αυτό φαίνεται πολύ μεγάλο στον εξωτερικό παρατηρητή. Διότι προφανώς δεν γνωρίζει η συνάρτηση ανάμεσα στο κόστος της διαφήμισης και στο αναμενόμενο κέρδος της επιχείρησης. Η δική μας άποψη είναι ότι ένα ποσό που θα επενδυθεί στη διαφήμιση είναι πολύ μεγάλο εάν δεν αποφέρει κέρδος. Και βεβαίως ένα χρηματικό ποσό είναι πολύ μικρό εάν αποφέρει μεγάλο κέρδος στην επιχείρηση.

Υπό αυτή την έννοια τα 50 ευρώ ανά έτος αποτελούν πολύ μεγάλο διαφημιστικό κόστος εάν δεν αποφέρουν κανέναν πελάτη στην επιχείρηση. Αντίθετα τα 1.000 ευρώ ανά ημέρα αποτελούν πολύ μικρό διαφημιστικό κόστος εάν φέρνουν πολύ κόσμο στα καταστήματα της επιχείρησης. Και επισκέπτες στην ιστοσελίδα της επιχείρησης. Για παράδειγμα κάθε λογικός επιχειρηματίας θα έδινε 1.000 ευρώ ανά ημέρα εάν αυτή η διαφημιστική ενέργεια οδηγούσε σε αύξηση του καθαρού κέρδους της επιχείρησης κατά 1.200 ευρώ ανά ημέρα. Και για να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους: Ένας διαφημιστής ο οποίος θα μας αυξάνει το καθαρό κέρδος κατά 200 ευρώ ανά ημέρα είναι πολύτιμος.

Κόστος διαφήμισης στο διαδίκτυο

Το κόστος της διαφήμισης στο διαδίκτυο εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Εξαρτάται από το στόχο που βάζουμε. Τυπικό παράδειγμα στόχου είναι η αύξηση της επισκεψιμότητας στον ιστότοπο της επιχείρησης. Όσο μεγαλύτερος είναι ο στόχος τόσο υψηλότερο θα είναι και το κόστος της διαφήμισης στο διαδίκτυο. Μία δεύτερη παράμετρος που καθορίζει το κόστος της διαδικτυακής διαφήμισης είναι η ποιότητα. Δηλαδή η στόχευση σε target group. Ας πάρουμε για παράδειγμα δυο περιπτώσεις. Άλλο είναι το κόστος της διαφήμισης η οποία θα μας φέρνει χίλιους ανθρώπους ανά ημέρα στον ιστότοπο της επιχείρησης. Και άλλο είναι το κόστος μιας διαφημιστικής καμπάνιας το οποίο θέλουμε να μας φέρνει χίλιες γυναίκες ηλικίας 20 με 40 χρόνων στο site της επιχείρησης.

Στην πρώτη περίπτωση έχουμε ένα μη χαρακτηρισμένο κοινό το οποίο είναι εύκολο να το βρούμε. Συνεπώς στην πρώτη περίπτωση το κόστος της διαφήμισης στα διαδικτυακά κανάλια είναι σχετικά χαμηλό. Αντίθετα στη δεύτερη περίπτωση έχουμε στόχευση κοινού με βάση το φύλο και με βάση την ηλικία. Τότε το κόστος ανεβαίνει αρκετά. Μία τρίτη παράμετρος που επηρεάζει το χρηματικό ποσό που θα απαιτηθεί να να επενδύσουμε στη διαφήμιση του διαδικτύου είναι το κανάλι διαφήμισης. Άλλο είναι κόστος της διαφήμισης στο facebook και άλλο είναι το κόστος της διαφήμισης στο linkedin. Και άλλο είναι το κόστος της διαφήμισης στην Google. Βεβαίως όμως το κάθε ένα από αυτά τα κανάλια παρέχει διαφορετικές δυνατότητες προσέγγισης του κοινού. Όπως και διαφορετικές δυνατότητες στόχευσης του target group.

Κόστος διαφήμισης στο facebook

Ο πιο απλός τρόπος για να διαφημιστεί μία επιχείρηση στο διαδίκτυο είναι να χρησιμοποιήσει το facebook. Είναι πάρα πολύ απλό για κάθε επιχειρηματία να δημιουργήσει ένα λογαριασμό facebook. Και να αρχίσει να διαφημίζει την επιχείρησή του σε αυτό το καταπληκτικό μέσο προβολής και διαφήμισης. Έχουμε πολλά παραδείγματα ιδιοκτητών επιχειρήσεων οι οποίοι ξεκίνησαν μόνοι τους τη διαφήμιση στο facebook. Και κατάφεραν να επιτύχουν πολύ αξιόλογα αποτελέσματα. Βεβαίως όμως η γνώμη του έμπειρου διαφημιστεί μπορεί να μας οδηγήσει σε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.

Το κόστος της διαφήμισης στο facebook μπορεί να ξεκινήσει από πολύ χαμηλά. Και να αρχίζει να ανεβαίνει ανάλογα με την αναμενόμενη κίνηση που θέλουμε να λαμβάνουμε στην ιστοσελίδα μας. Μπορούμε να ξεκινήσουμε για παράδειγμα από 5 ευρώ την ημέρα και σιγά-σιγά κρίνοντας τη διαφημιστική μας καμπάνια. Και μαθαίνοντας από την εμπειρία που αποκτούμε να αρχίσουμε να ανεβάζουμε αυτό το ποσό. Η εμπειρία έχει δείξει ότι με ένα κόστος διαφήμισης γύρω στα 10 ευρώ ανά ημέρα μία επιχείρηση μπορεί σταθερά να αυξάνει τις πωλήσεις της.

Πως η εμπειρία του διαφημιστή αυξάνει το κέρδος

Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι ένας άνθρωπος χωρίς διαφημιστική εμπειρία είναι δύσκολο να καθορίσει τις παραμέτρους που ζητάει το facebook. Διότι είναι πολύ εύκολο να το μάθει αλλά θα χρειαστεί να επενδύσει κάποια χρήματα στην αρχή για να αποκτήσει εμπειρία.

Για παράδειγμα ας υποθέσουμε ότι ένας μη ειδικός στη διαφήμιση επενδύει 1.000 ευρώ στο facebook. Εάν αναλάβει μόνος του να κάνει τη διαφήμιση τότε θα λάβει για παράδειγμα 5.000 επισκέπτες που θα αποφέρουν τζίρο για παράδειγμα 2.000 ευρώ. Εάν αυτό το αναλάβει ο διαφημιστής με το ίδιο ποσό θα μπορούσε να φέρει 10.000 επισκέπτες και ο τζίρος να πάει σε δέκα χιλιάδες ευρώ. Η διαφορά στο κόστος της διαφήμισης οφείλεται στις ποιοτικές διαφορές που θα αναγνωρίσει ο διαφημιστής και θα εφαρμόσει στη διαφημιστική καμπάνια.

Κόστος διαφήμισης στην Google

Η Google διαθέτει το καλύτερο διαφημιστικό πρόγραμμα στον κόσμο. Είναι βέβαιο ότι μέσα από τη μηχανή αναζήτησης της Google μπορούμε να αλιεύσουμε με απεριόριστη ποσότητα πελατών για μία εταιρεία. Το ζητούμενο βέβαια είναι ποιο είναι το κόστος για αυτή την αλίευση υποψήφιων πελατών.

Εδώ πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι το κόστος της διαφήμισης της Google μοιράζεται σε δύο κομμάτια. Το πρώτο είναι το χρηματικό ποσό που δίνουμε στην Google. Και το δεύτερο είναι το χρηματικό ποσό που παίρνει ο διαφημιστής για να οργανώσει την καμπάνια και να στήσει το Google AdWords. Βεβαίως το στήσιμο της καμπάνιας του Google AdWords σε καμία περίπτωση δεν ταυτίζεται με την οργάνωση της καμπάνιας. Η επιλογή των λέξεων κλειδιών που να φωτογραφίζουν αυτό που θέλει να δει ο πελάτης είναι τελείως διαφορετικό από το στήσιμο της καμπάνιας όταν έχουμε ήδη βρει αυτές τις λέξεις και όταν έχουμε στήσει το site με το ύφος που θέλουμε.

Όταν μιλάμε για κόστος διαφήμισης στην Google καλό θα είναι να απευθυνόμαστε στους ειδικούς διαφημιστές. ένας ερασιτέχνης μπορεί να κάνει μεγάλα λάθη και να χάσει πολλά χρήματα από τέτοιους πειραματισμούς. Η διαφήμιση στην Google είναι πολύ πιο περίπλοκη από τη διαφήμιση στο facebook. Και συνήθως το κόστος της διαφήμισης στην Google είναι πολύ μεγαλύτερο από το κόστος της διαφήμισης στο facebook.

Προσέλκυση πελατών με το seo

Εφόσον αναφερθήκαμε στην Google οφείλουμε να κάνουμε μία διαφοροποίηση του seo από τις τεχνικές διαφήμισης. Υπό τον όρο του seo αναφερόμαστε στο σύνολο των τεχνικών προώθησης ιστοσελίδων στη μηχανή αναζήτησης της Google. η προώθηση ιστοσελίδας είναι μία εξαιρετικά χρήσιμη διαδικασία που έχει τη δυνατότητα να αποφέρει στο site της επιχείρησης όγκο πελατών ισοδύναμο με αυτόν που θα φέρει η διαφήμιση.

Συνήθως το seo το αναλαμβάνουν εταιρείες διαφήμισης εταιρείες πληροφορικής. Η διαφορά είναι ότι στην περίπτωση της διαφήμισης η μερίδα του Λέοντος πηγαίνει στην κλειστή facebook. Ενώ όταν κάνουμε προώθηση ιστοσελίδας όλο το ποσό πηγαίνει στους εργαζόμενους της επιχείρησης. Οι οποίοι θα γράψουν τα κείμενα και θα φτιάξουν τα βίντεο για για το SEO.

Η σημασία της ποιοτικής κατασκευής ιστοσελίδων

Σε όλα τα παραπάνω είναι σημαντικό να έχει προηγηθεί μία πολύ σωστά δομημένη κατασκευή ιστοσελίδας. Ένα καλό site βοηθάει τόσο τη διαφήμιση όσο και το seo. Ας πάρουμε για παράδειγμα την περίπτωση που κάνουμε επιτυχημένη διαφήμιση. Δηλαδή καταφέρνουμε να προσελκύσουμε επισκέπτες σε μία ιστοσελίδα. Όσο καλύτερη είναι η ιστοσελίδα τόσο περισσότερες θα είναι οι πωλήσεις που θα γίνουν.

Εάν το site είναι καλό μεγάλο ποσοστό επισκεπτών θα αγοράσει. Μια καλή σχεδίαση ξεκινάει με το keyword map. Αντιθέτως στην περίπτωση που έχει πλέον μία κακώς σχεδιασμένη ιστοσελίδα τότε αυτό θα απωθήσει τους επισκέπτες. Τους οποίους καταφέραμε να προσελκύσουμε με πολύ κόπο για διαφημιστικό κόστος. Επίσης όσο καλύτερη είναι η δομή που ακολουθήσαμε κατά τη δημιουργία ιστοσελίδας τόσο περισσότερο θα διευκολύνουμε το SEO. Εδώ εξηγούμε τη σημασία του keyword map για τη διαφήμιση την προώθηση ιστοσελίδων.

Για παράδειγμα εάν κατά την δημιουργία του site έχουμε συμπεριλάβει τις λέξεις-κλειδιά σε κρίσιμα σημεία τότε η ιστοσελίδα θα ανέβει από μόνη της στις μηχανές αναζήτησης. αυτό σημαίνει ότι η προσπάθεια προβολής και διαφήμισης δεν αρχίζει αφού στηθεί επιχειρήσεις και το site αλλά ξεκινάει πολύ νωρίς κατά το σχεδιασμό της κατασκευής ιστοσελίδων.