Έξυπνη διαδικτυακή διαφήμιση για βέλτιστη επένδυση χρημάτων. Όταν λέμε έξυπνη διαφήμιση στο διαδίκτυο εννοούμε όλες εκείνες τις τεχνικές με τις οποίες μπορούμε να προσεγγίσουμε εξειδικευμένο target group με όσο το δυνατό χαμηλότερο κόστος. Τα τελευταία χρόνια έχουμε συνηθίσει να πούμε για έξυπνα ρούχα έξυπνες σκούπες έξυπνα λάστιχα και γενικά όλα τα έχουν βαφτίσει έξυπνα. Υπό αυτή την έννοια όταν μιλάμε για έξυπνη διαφήμιση χρησιμοποιούμε έναν όρο πολυφορεμένο. Θα πρέπει όμως να συνεχίσουμε το χρησιμοποιούμε. Διότι πραγματικά όταν αναφερόμαστε στη διαδικτυακή διαφήμιση εννοούμε μία πραγματικά έξυπνη διαφήμιση. Στη συνέχεια του άρθρου θα δούμε πώς θα εξειδικεύεται αυτό ανάλογα με την πλατφόρμα. Επίσης θα δούμε πώς μπορεί να μεγιστοποιηθεί αξιοποιώντας την εμπειρία του διαφημιστικού γραφείου. Θα μάθετε τι σημαίνει έξυπνη διαδικτυακή διαφήμιση.

Έξυπνος εντοπισμός target group στο διαδίκτυο

Ο εντοπισμός του target group στο διαδίκτυο είναι ο σημαντικότερος λόγος για τον οποίο ονομάζουμε τη διαφήμιση έξυπνη. Με τις παραδοσιακές μορφές διαφήμισης ήταν πολύ δύσκολο να στοχεύσουμε atrget group. Δηλαδή να απευθύνουμε το μήνυμα μόνο στα παιδιά ή μόνο σε γυναίκες ή μόνο σε όσους μένουν στο Δήμο Γλυφάδας. Με άλλα λόγια ο προσδιορισμός target group βάση ηλικίας φύλου η περιοχής θα ήταν εξαιρετικά δύσκολος χρησιμοποιώντας μόνο τους παραδοσιακούς τρόπους διαφήμισης. Όταν όμως κάνουμε διαφήμιση στο διαδίκτυο τότε ή στόχευση κοινού αποτελεί μία πάρα πολύ απλή διαδικασία. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να έχουμε παρουσία στις σημαντικές λεωφόρους του διαδικτύου. Οι οποίες δεν είναι άλλες από την Google, το facebook, το instagram και το linkedin.

Η κατανομή του budget μεταξύ όλων αυτών των πλατφορμών αποτελεί την έξυπνη διαφήμιση στο διαδίκτυο. Αυτό σημαίνει έξυπνη διαδικτυακή διαφήμιση. Και για να πάρουμε τα πράγματα αντίστροφα θα μπορούμε αντί για εξυπνάδα να μιλήσουμε για έλλειψη εξυπνάδας. Δεν χρειάζεται να αναφέρουμε το χαρακτηρισμό που θα δίναμε σε μία επιχείρηση η οποία αποφεύγει την παρουσία της στις πλατφόρμες του διαδικτύου. Μπορεί ο καθένας από μας να χρησιμοποιήσει την κατάλληλη λέξη και την έλλειψη εξυπνάδας. Πλέον αυτό είναι αυτονόητο και καμία επιχείρηση δεν δηλώνει ότι αποφεύγει την παρουσία της στο διαδίκτυο. Όμως η εξυπνάδα η έλλειψη εξυπνάδας εκφράζεται από το χρηματικό ποσό που επενδύει στη διαδικτυακή διαφήμιση και στη στόχευση του target group.

Ποιο είναι το κόστος διαφήμισης στο διαδίκτυο

Ένα εύλογο ερώτημα το οποίο προκύπτει κάθε φορά που γίνεται συζήτηση περί διαδικτυακής διαφήμισης είναι το κόστος. Είναι πολύ ωραίο να μιλάμε για έξυπνη διαφήμιση για αξιοποίηση κοινωνικών δικτύων. Όμως ο κόσμος θέλει να μάθει ποιο είναι το κόστος της διαδικτυακής διαφήμισης. Μία πρώτη απάντηση είναι ότι το κόστος της διαφήμισης στο διαδίκτυο είναι πολύ χαμηλότερο σε σύγκριση με τα έξοδα που απαιτούνται για την παραδοσιακή διαφήμιση. Για παράδειγμα μπορούμε να ξεκινήσουμε πολύ απλά κάνοντας μια προώθηση με 5-10 ευρώ τη μέρα στο facebook.

Από την εμπειρία μας μπορούμε να διαβεβαιώσουμε ότι αυτό το χαμηλό ποσό θα φέρει επισκέπτες στην ιστοσελίδα μας. Άρα κατά συνέπεια υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα να φέρει κέρδος στα ταμεία της επιχείρησης. Μπορούμε να κάνουμε αυτή την προσπάθεια για μία εβδομάδα. Και μετά θα σταματήσουμε. Δηλαδή να επενδύσουμε 35 ευρώ και να δούμε ποιο θα είναι το αποτέλεσμα. Το ζητούμενο δεν είναι βέβαια ποιο είναι το κόστος γενικά. Αλλά ποιο είναι το κόστος για να πετύχουμε το κοινό που θέλουμε. Τόσο από άποψη ποσότητας όσο και από άποψη στόχευσης.

Στο συγκεκριμένο παράδειγμα τα 35 ευρώ είναι αμελητέο ποσό για μία επιχείρηση. Εάν βοηθήσει την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα για τη βελτίωση της φήμης στην αγορά τότε πραγματικά αξίζει τον κόπο να τα δώσει μία επιχείρηση. Εάν όμως δεν δούμε αύξηση κερδών τότε ο επιχειρηματίας θα είναι αρκετά επιφυλακτικός. Ακόμα και όσον αφορά αυτό το μικρό διαφημιστικό έξοδο. Επομένως εδώ ξεκινάει μια συζήτηση για το ύψος στο οποίο θα πρέπει να κυμανθεί το κόστος της διαφήμισης. Η χρυσή τομή αποτελεί την έξυπνη διαδικτυακή διαφήμιση

Έξυπνες τεχνικές διαφήμισης στο διαδίκτυο

Το ερώτημα που γεννήθηκε στην προηγούμενη παράγραφο είναι το αν αυτό το μικρό ποσό της διαφήμισης των 35 ευρώ θα φέρει αποτέλεσμα. Το ίδιο Βεβαίως ισχύει και για κάθε πόσο μικρό ή μεγάλο που θα επενδύσουμε στη διαφήμιση. Την απάντηση μπορεί να μας τη δώσει μόνο ένας έμπειρος διαφημιστής. Ο οποίος θα εφαρμόσει έξυπνες τεχνικές διαφήμισης στο διαδίκτυο. Είναι κοινό μυστικό ότι κάθε άνθρωπος μπορεί να ξεκινήσει σήμερα από μόνος του τη διαφημιστική προβολή. Όπως επίσης είναι κοινό μυστικό ότι απαιτείται η συνεισφορά διαφημιστικού γραφείου. Αλλιώς το πιθανότερο είναι ότι η διαφημιστική καμπάνια θα αποτύχει. Ένας έμπειρος διαφημιστής θα σας σχεδιάσει μια έξυπνη διαδικτυακή διαφήμιση.

Ποιες να είναι άραγε εκείνες οι έξυπνες τεχνικές που εφαρμόζει το διαφημιστικό γραφείο για την προβολή στο διαδίκτυο ώστε να παρέχει εγγυημένο αποτέλεσμα; Η απάντηση βρίσκεται στο συνδυασμό όλων των επιλογών διαδικτυακής διαφήμισης. Είναι μεγάλο λάθος να βάλουμε όλα τα χρήματα του προϋπολογισμού σε μία πλατφόρμα. Η έξυπνη διαφήμιση λέει να το μοιράσουμε αρχικά το ποσό σε όλες τις πλατφόρμες και στη συνέχεια να επενδύσουμε περισσότερο στην πλατφόρμα που αποφέρει τα μεγαλύτερα έσοδα στην επιχείρηση. Κάθε πλατφόρμα διαθέτει διαφορετικές επιλογές προβολής. Το ολοκληρωμένο αποτέλεσμα και βελτιστοποίηση της επισκεψιμότητας προέρχονται από το άθροισμα όλων αυτών των τεχνικών διαφήμισης.

Έξυπνη προώθηση ιστοσελίδων

η πιο έξυπνη από όλες τις τεχνικές προσέλκυσης επισκεπτών σε ένα site είναι το seo. Προτιμούμε το seo και το συνιστούμε ως την πιο έξυπνη μέθοδο αύξηση της επισκεψιμότητας. Διότι έχει δύο πολύ δυνατά σημεία σε σχέση με την πληρωμένη διαφήμιση. Το πρώτο δυνατό σημείο είναι το χαμηλότερο κόστος. Εάν επενδύσουμε τα ίδια χρήματα σε πληρωμένη διαφήμιση και τα ίδια χρήματα σε seo τότε το όφελος που δέχομαι από το seo θα είναι πολύ μεγαλύτερο. Ισοδύναμα για να πετύχουμε το ίδιο αποτέλεσμα το seo απαιτεί πολύ λιγότερα χρήματα. Το δεύτερο δυνατό σημείο είναι η διάρκεια. Επενδύσουμε χρήματα σε μία διαφημιστική καμπάνια σε οποιοδήποτε δίκτυο όπως για παράδειγμα το facebook το instagram το Google η το linkedin. Τότε θα έχουμε επισκεψιμότητα μόνο όσο διαρκεί η προβολή.

Γιατί να προτιμήσω την προώθηση ιστοσελίδων

Όταν σταματήσουμε να πληρώνουμε θα χάσουμε και την επισκεψιμότητα. Αντίθετα εάν προτιμήσουμε να επενδύσουμε χρήματα στην προώθηση της ιστοσελίδας μας τότε η επισκεψιμότητα θα συνεχίσει να έρχεται ακόμα και όταν σταματήσουμε να πληρώνουμε. Διότι η κατάταξη στις πρώτες θέσεις της Google θα συνεχίσει να υπάρχει για αρκετούς μήνες μετά τη διακοπή των προωθητικών ενεργειών. Έχουμε παραδείγματα στα οποία η προώθηση σταμάτησε ενώ η παραμονή στην πρώτη θέση συνεχίζεται ακόμα και για ένα χρόνο μετά.

Διαφήμιση με promo video

Μια πολύ έξυπνη ιδέα είναι να χρησιμοποιήσουμε promo video. Πρόκειται για μια πολύ οικονομική επιλογή διαφήμισης. Το promo video έχει μικρή διάρκεια αλλά μεγάλη επίδραση στην προώθηση της ιστοσελίδας. Συνιστούμε θερμά τη χρήση promo video για την προώθηση ιστοσελίδων.

Έξυπνη κατασκευή e-shop

Ακόμα καλύτερο είναι να κατασκευάσουμε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα με έξυπνο τρόπο. Τι εννοούμε όμως όταν μιλάμε για έξυπνη κατασκευή e-shop; αυτό που θέλουμε να πούμε με αυτό τον όρο είναι να συμπεριλάβουμε τις λέξεις-κλειδιά σε κατάλληλα σημεία του ηλεκτρονικού καταστήματος ώστε να διευκολύνουμε τη μηχανή αναζήτησης να μας κατατάξει στην πρώτη σελίδα. δηλαδή να κάνουμε ταυτόχρονα τόσο το seo όσο και την κατασκευή του ηλεκτρονικού καταστήματος. Είναι πολύ πιο απλό να κάνουμε αυτά τα δύο πράγματα μαζί παρά τον καθένα μόνο του.Εδώ αναφερόμαστε στην κατασκευή eshop σε συνδυασμό με διαφήμιση στο διαδίκτυο.

Και βεβαίως το κόστος είναι ασύγκριτα χαμηλότερο. Όπως επίσης η συμπεριφορά στις μηχανές αναζήτησης θα είναι ασύγκριτα καλύτερη όταν γίνει βελτιστοποίηση. Δηλαδή όταν το ηλεκτρονικό κατάστημα παραδοθεί στον πελάτη βελτιστοποιημένο. Παρά να το βελτιστοποιήσουμε αργότερα. Διότι η Google θα έχει δει ήδη τις πρώτες σελίδες. Και θα πρέπει στη συνέχεια να καταβάλλουμε κόπο ώστε να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο βλέπει η Google το ηλεκτρονικό κατάστημα. Αυτά αποτελούν κατά την άποψή μου θεμελιώδεις αρχές της κατασκευής e-shop.