Διαφημιστικοί στόχοι κατά την κατασκευή ιστοσελίδας ώστε να προσλκύσουμε το κατάλληλο κοινό. Η προώθηση ιστοσελίδων και η διαφήμιση είναι δύο έννοιες οι οποίες είναι συγκεχυμένες στο μυαλό του περισσότερου κόσμου. Ο λόγος για τον οποίο συμβαίνει αυτό είναι διότι ο κάθε ιδιοκτήτης ιστοσελίδας απλά θέλει να προσελκύσει επισκέπτες στην ιστοσελίδα του. Και πολλές φορές συγχέει τις λέξεις. Θέλω να προώθηση την ιστοσελίδα μου, θέλω να προβάλλω την ιστοσελίδα μου και θέλω να διαφημίσω την ιστοσελίδα μου. Όλες αυτές οι φράσεις ταυτίζονται για τον περισσότερο κόσμο. Και στην περίπτωση του διαδικτύου έχουν ένα και μόνο στόχο: την αύξηση της επισκεψιμότητας. Με αυτό το άρθρο προσπαθούμε να ξεκαθαρίσουμε τη διαφορά μεταξύ αυτών των διαφημιστικών και προωθητικών εννοιών.

Τι είναι η προώθηση ιστοσελίδων και το SEO

Πρώτα από όλα να ξεκαθαρίσουμε ότι στην πράξη αυτά τα δύο είναι συνώνυμα. Είτε ζητήσουμε υπηρεσίες SEO, είτε ζητήσουμε να μας προωθήσουν την ιστοσελίδα μας είναι το ίδιο πράγμα. Η λέξη seo προέρχεται από τα αρχικά τριών Αγγλικών λέξεων. Πρόκειται για τη φράση Search Engine Optimization. Αξίζει τον κόπο να κρατήσουμε την τελευταία λέξη, το optimization. Η λέξη αυτή μεταφράζεται ως βελτιστοποίηση. Και είναι ακριβώς αυτό το οποίο κάνουμε κατά την προώθηση ιστοσελίδων. Βεβαίως πρέπει να υπάρχουν διαφημιστικοί στόχοι κατά την κατασκευή ιστοσελίδας. Αυτό καθορίζεται συνήθως με το keyword map.

Εάν δούμε τα πράγματα από την άποψη του τεχνικού seo specialist τότε μόνο αυτό κάνουμε. Είτε πρόκειται για ενέργειες που γίνονται στην ιστοσελίδα μας είτε ενέργειες που γίνονται σε άλλους ιστότοπους. Στην πρώτη περίπτωση αναφερόμαστε στο on-site seo. Ενώ στη δεύτερη περίπτωση αναφερόμαστε στο off-site seo. Και εδώ δίνεται η απάντηση σε όσους ταυτίζουν το seo με τη βελτιστοποίηση. Ναι, όντως το SEO ταυτίζεται με τη βελτιστοποίηση. Όμως ταυτίζεται τόσο on-site όσο και off-site. Τώρα που ξεκαθαρίσαμε κάποια θέματα που αφορούν τις λέξεις και τους ορισμούς μπορούμε να προχωρήσουμε και να μάθουμε πώς γίνεται η προώθηση ιστοσελίδων.

Πώς γίνεται το on-site SEO

Το on-site SEO είναι η διαδικασία με την οποία βελτιστοποιούμε όλες τις σελίδες και όλες τις κατηγορίες και τα άρθρα. Τα σημαντικότερα σημεία της βελτιστοποίησης αφορούν τον τίτλο, την περιγραφή και τις επικεφαλίδες. Θα πρέπει να πιάσουμε ένα προς ένα όλα τα άρθρα και τις σελίδες και να τοποθετήσουμε σε επιλεγμένα σημεία τις λέξεις κλειδιά. Είναι μια σχετικά απλή διαδικασία που καλό είναι να γίνει κατά την κατασκευή της ιστοσελίδας. Βεβαίως όμως μπορεί να γίνει και αργότερα. Σε κάθε περίπτωση όμως το on-site SEO θα πρέπει να γίνει πριν ξεκινήσει το off-site seo το οποίο είναι η τελική κη φάση της προώθησης της ιστοσελίδας.

Ξεκινάμε διαφήμιση με το keyword map

Είτε κάνουμε seo είτε κάνουμε διαφήμιση, το πρώτο βήμα γίνεται με το keyword map. Είναι ένα έγγραφο στο οποίο καταγράφουμε τις λέξεις κλειδιά για τις οποίες θα κάνουμε προώθηση ή διαφήμιση. Θεωρούμε σημαντικό μια από τις πρώτες ενέργειες σχεδιασμού διαδικτυακής διαφήμισης να είναι η δημιουργία keyword map για την προώθηση της σελίδας..

Βελτιστοποίηση με το Yoast SEO

Στην περίπτωση που η ιστοσελίδα μας έχει κατασκευαστεί με το wordpress τότε έχουμε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε ένα πολύ δυνατό εργαλείο προώθησης ιστοσελίδων. Το εργαλείο αυτό ο ονομάζεται yoast SEO και είναι ένα plug-in του wordpress. Μας επιτρέπει να βελτιστοποιήσουμε ένα μεγάλο πλήθος παραμέτρων για κάθε άρθρο και για κάθε σελίδα την ιστοσελίδας μας. Το Yoast SEO διαθέτει ενδείξεις οι οποίες μπορεί να έχουν χρώμα πράσινο, κόκκινο η πορτοκαλί. Εάν ένα άρθρο αποκτήσει πράσινο χρώμα τότε αυτό σημαίνει ότι έχει βελτιστοποιηθεί ικανοποιητικά.

Όταν ένα άρθρο είναι κόκκινο τότε δεν έχει βελτιστοποιηθεί καθόλου. Ενώ το πορτοκαλί σημαίνει ότι έχει βελτιστοποιηθεί μερικώς. Τα ίδια χρώματα υπάρχουν και για κάθε παράμετρο βελτιστοποίησης εντός του άρθρου. Όταν όλες οι ενδείξεις γίνουν πράσινες τότε έχει ολοκληρωθεί το on-site seo. Συνιστούμε θερμά να μάθετε να χρησιμοποιείτε το Yoast SEO. Εάν αναθέσετε την κατασκευή της ιστοσελίδας σε μια εταιρεία τότε καλό θα ει άι να επιβεβαιώσετε να μόνοι σας ότι όλα είναι πράσινα και ολοκληρώθηκε επιτυχώς η βελτιστοποίηση με το Yoast SEO.

Βελτιστοποίηση eshop

Όταν κάνουμε βελτιστοποίηση eshop τότε αυτό που κάνουμε είναι να εφαρμόζουμε τεχνικές seo πρώτα στις κατηγορίες και μετά στα προϊόντα. Επιλέγουμε πρώτα τις κατηγορίες διότι παραμένουν σταθερές στη διάρκεια του χρόνου. Ενώ τα προϊόντα μεταβάλλονται κατά τη λειτουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος. Ας υποθέσουμε ότι προωθούμε ένα eshop με εργαλεία. Αυτό που θέλουμε οπωσδήποτε ει άι να κατακτήσουμε τις πρώτες θέσεις της πρώτης σελίδας της google με λέξεις όπως αλυσοπρίονο, γεννήτρια, αλυσοπρίονα, τρυπάνια. Αυτά είναι τα ονόματα των κατηγοριών του Eshop.

Ξεκινάμε από αυτά για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι αυτό που είπαμε προηγουμένως ότι οι κατηγορίες δεν μεταβάλλονται χρονικά. Και ο δεύτερος λόγος ει άι διότι αυτά ψάχνει κυρίως ο κόσμος όταν αναζητά τα προϊόντα της επιχείρησης. Για παράδειγμα κάποιος αναζητά γενικά γεννήτρια και όχι το συγκεκριμένο τύπο γεννήτριας βενζίνης με συγκεκριμένες προδιαγραφές και λειτουργία βενζίνης. Δυστυχώς στα ηλεκτρονικά καταστήματα δεν υπάρχει το Yoast SEO, εκτός εάν το eshop κατασκευάστηκε με το wordpress. Αυτό συμβαίνει εάν χρησιμοποιηθεί το WooCommerce για τη δημιουργία του Eshop.

Κατασκευή ιστοσελίδας

Εάν θέλουμε να κατακτήσουμε την κορυφή των μηχανών αναζήτησης τότε συνιστούμε θερμά να επιλέξετε το wordpress για την κατασκευή της ιστοσελίδας σας. Το wordpress είναι ασυναγώνιστο σε δύο τομείς. Ο πρώτος είναι η απλότητα κατασκευής ιστοσελίδων και ο δεύτερος είναι η ευκολία που προσφέρει για την προώθηση ιστοσελίδων. Είναι πραγματικά πολύ απλό να μάθει κάποιος να κατασκευάζει ιστοσελίδες με το wordpress. Θα τολμούσαμε να πούμε ότι με τη χρήση του yoast SEO έχει απλοποιηθεί αφάνταστα και η βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας wordpress. Σε αυτούς τους δύο τομείς το wordpress απέχει έτη φωτός από τα υπόλοιπα εργαλεία κατασκευής ιστοσελίδας.

Κατασκευή Eshop

Το πιο δημοφιλές εργαλείο κατασκευής Eshop είναι το WooCommerce. Ήδη εξηγήσαμε για ποιο λόγο η μεγάλη πλειοψηφία του κόσμου επιλέγει το wordpress για τη δημιουργία eshop παρόλο που αυτό δεν είναι αμιγώς εργαλείο κατασκευής ηλεκτρονικού καταστήματος. Πολύ καλές επιλογές προώθησης είναι διαθέσιμες κατηγορίες στο Magento. Η εκπληκτική σταθερότητα σε συνθήκες αυξημένης κίνησης σε συνδυασμό με τα πολύ αξιόλογα SEO χαρακτηριστικά το καθιστούν κορυφαίο εργαλείο κατασκευής Eshop για την περίπτωση ηλεκτρονικού καταστήματος μεγάλου μεγέθους.

Διαφορά μεταξύ διαφήμισης και SEO

Μέχρι τώρα μιλήσαμε κατά κύριο λόγο για seo και όχι για διαφήμιση. Ο λόγος είναι διότι εστιάσαμε στην κατασκευή και βελτιστοποίηση ιστοσελίδων και ηλεκτρονικών καταστημάτων. Η διαφορά μεταξύ διαφήμισης και SEO είναι ότι στην πρώτη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με πληρωμή στη Google η σε άλλα κανάλια. Ενώ στη δεύτερη περίπτωση προσπαθούμε να κερδίσουμε επισκεψιμότητα λόγω της υψηλής θέσης στην κατάταξη αποτελεσμάτων της Google. Για να γίνει αυτό πρέπει να έχουν καθοριστεί διαφημιστικοί στόχοι κατά την κατασκευή ιστοσελίδας.

Η κατάταξη στην πρώτη σελίδα της Google επιτύγχανεται λόγω της βελτιστοποίησης. Το ισχυρότερο πλεονέκτημα της διαφήμισης είναι ότι φέρνει άμεσα αποτελέσματα. Εάν ξεκινήσουμε σήμερα να κάνουμε διαδικτυακή διαφήμιση τότε αύριο μπορούμε να περιμένουμε την πρώτη αύξηση επισκεψιμότητας. Αντίθετα εάν ξεκινήσουμε σήμερα να κάνουμε seo τότε θα χρειαστούν τουλάχιστο τρεις με τέσσερις μήνες για να δούμε τα πρώτα αποτελέσματα. Εδώ πλεονεκτεί η διαφήμιση. Όμως το κόστος της διαφήμισης είναι πολύ υψηλότερο σε σχέση με το κόστος του SEO. Με απλά λόγια το κόστος του seo είναι περίπου στο μισό από το κόστος της διαφήμισης στο διαδίκτυο.