Διαφημιστικό έντυπο και διαδικτυακή διαφήμιση είναι συμπληρωματικές δραστηριότητες. Θα περίμενε κανείς ότι με τη ραγδαία ανάπτυξη του διαδικτύου το διαφημιστικό έντυπο να αρχίσει να φθίνει. Παρόλα αυτά όχι μόνο δεν αφήνει αλλά το διαφημιστικό έντυπο ανεβαίνει κατακόρυφα. Ας υποθέσουμε ότι μία εταιρεία κάνει επένδυση στη διαφήμιση. Τόσο την έντυπη όσο και την ηλεκτρονική. Προφανώς θεωρεί εντελώς αναγκαίο να προσθέσει στα προωθητικά έξοδα και το διαφημιστικό έντυπο. Κατά τη γνώμη μας η αιτία της αύξησης στη ζήτηση διαφημιστικών εντύπων οφείλεται στην ανάγκη συνδυασμού αυτού με τα νέα μέσα διαδικτυακής διαφήμισης. Ανάγκες διαφημιστικού εντύπου προκύπτουν από τις απαιτήσεις κατασκευής ιστοσελίδων και ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Συνδυασμός διαφημιστικού εντύπου και διαδικτυακής διαφήμισης

Η διαδικτυακή διαφήμιση ουσιαστικά είναι το internet marketing. Περιλαμβάνει όλες τις τεχνικές με τις οποίες μπορούμε να διαφημίσουμε τον ιστότοπο μας στο διαδίκτυο. Για τη διαδικτυακή διαφήμιση μπορούμε να επιλέξουμε το facebook το instagram το LinkedIn ή την Google. Όλα αυτά τα κανάλια διαδικτυακής προβολής και διαφήμισης περιλαμβάνουν τρόπους εύρεσης πελατών. το διαφημιστικό έντυπο όμως μπορεί πολύ εύκολα να ενισχύσει αυτή την προσπάθεια. η διαδικτυακή διαφήμιση αλλάζει πλέον τη μορφή του διαφημιστικού εντύπου. Κερδίζει όποιος συνδυάσει διαφημιστικό έντυπο και διαδικτυακή διαφήμιση

Απαιτήσεις διαφημιστικού εντύπου λόγω διαδικτύου

Στο σύγχρονο κόσμο το διαδίκτυο υπάρχει ανάγκη να προβάλουμε κάθε κανάλι της επιχείρησής μας μέσα από το διαφημιστικό έντυπο. Για παράδειγμα παλαιότερα ο κόσμος έφτιαχνε κάρτες για να γράψει πάνω το τηλέφωνό του για τη φυσική διεύθυνση του καταστήματος της εταιρείας του. Πλέον είναι αδιανόητο να δούμε μία κάρτα που να έχει μόνο ένα τηλέφωνο. Στη σύγχρονη ιντερνετική εποχή θα πρέπει να προσθέσουμε επιπλέον στοιχεία. Όπως είναι το url του ιστότοπου της εταιρείας, το email καθώς και οι διευθύνσεις των κοινωνικών δικτύων. Αυτά περιλαμβάνουν το facebook το instagram και το linkedin.

Ο κάθε χρήστης του διαδικτύου έχει επιλέξει το δικό του κανάλι στο οποίο ρίχνει το βάρος της επικοινωνίας. Κυρίως οι μεγαλύτερες ηλικίες προτιμούν το facebook διότι το έχουν συνηθίσει. Είναι το μέσο επικοινωνίας και διαδικτυακής δικτύωσης που χρησιμοποιεί η παλαιότερη γενιά. Οι νεότερες ηλικίες χρησιμοποιούν κατά κύριο λόγο το instagram. Όσοι δραστηριοποιούνται ως στελέχη επιχειρήσεων κατά κύριο λόγο προτιμούν το LinkedIn. Διότι αυτό έχει καθιερωθεί ως κοινωνικό μέσο τον επιχειρηματικό κόσμο.

Όταν φτιάχνουμε μία κάρτα είναι ένα διαφημιστικό έντυπο θα πρέπει να συμπεριλάβουμε όλες αυτές τις απαιτήσεις του κόσμου. Θα πρέπει να πούμε για παράδειγμα στη θέση ενός υποψηφίου πελάτη. Ο οποίος λαμβάνει ένα διαφημιστικό έντυπο και θέλει να επικοινωνήσει μαζί μας. Θα πρέπει να έχουμε μεριμνήσει ώστε πάνω στο διαφημιστικό έντυπο περιλαμβάνεται και η διεύθυνση της εταιρείας μας στο κανάλι που θέλει να επικοινωνήσει μαζί μας ο πελάτης. Διότι αν δεν το βρει αμέσως τότε το πιθανότερο είναι να πάει στον ανταγωνιστή μας. Ο οποίος έχει φροντίσει να δημιουργήσω ένα πιο πλήρες διαφημιστικό έντυπο.

Διαφημιστικό έντυπο για την προώθηση ιστοσελίδας

Ο πιο απλός τρόπος για να προωθήσουμε την ιστοσελίδα μας σε τοπικό επίπεδο είναι τις συμπεριλάβουμε πάνω στα διαφημιστικά μας έντυπα. Οι τεχνικές προώθησης ιστοσελίδων αναφέρονται κυρίως σε πανελλαδικό επίπεδο. Ας πάρουμε όμως για παράδειγμα ένα κατάστημα ρούχων στο Παγκράτι. Υποθέτουμε ότι το κατάστημα απευθύνεται στην τοπική κοινωνία. Τότε θα είναι μεγάλη σπατάλη να κάνουμε προώθηση ιστοσελίδας σε όλη την Ελλάδα με τη λέξη κατάστημα ρούχων. Όμως θα πρέπει να φροντίσουμε διαφημιστικά σε το κατάστημα αυτό να αποκτήσει κίνηση.

Ο πρώτος τρόπος με τον οποίο μπορούμε να το φροντίσουμε αυτό είναι ιντερνετικός και ονομάζεται local seo. Αποτελεί τεχνική προώθησης ιστοσελίδων. Μπορούμε όμως να χρησιμοποιήσουμε και άλλο τρόπο διαφήμισης. Ο δεύτερος τρόπος προώθησης ιστοσελίδας ενός μικρού καταστήματος έρχεται μέσα από τα διαφημιστικά έντυπα. Μία πολύ καλή ιδέα είναι να κάνουμε διανομή εντύπων σε όλα τα σπίτια της περιοχής. Έτσι ώστε οι άνθρωποι να ενημερωθούν για τα ρούχα που παράγει το κατάστημα και να έρθουν να ψωνίσουν. Εφόσον το κοινό στο οποίο απευθύνεται το συγκεκριμένο κατάστημα είναι αρκετά περιορισμένο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πολύ άνετα το διαφημιστικό έντυπο για να κάνουμε ολική στόχευση κοινού.

Το local seo με απλά λόγια

Το local seo απευθύνεται σε τοπικό επίπεδο Δεδομένου ότι το target group είναι οι άνθρωποι της γειτονιάς προσεγγίζονται πολύ εύκολα με κάρτες και διαφημιστικά έντυπα. Τώρα βέβαια κάποιος θα ισχυριστεί ότι θα χάσουμε κόσμο από την υπόλοιπη Ελλάδα. Εάν όμως το κατάστημα δεν κάνει διανομές μέσα μεταφορικής και δεν χρησιμοποιεί ηλεκτρονικό εμπόριο τότε πραγματικά το κοινό στο οποίο απευθύνεται είναι όσοι μπορούν να μετακινηθούν με τα πόδια προς αυτό.

Συνεπώς το κοινό είναι πραγματικά περιορισμένο στο δήμο ή στη γειτονιά. Θα δουν τα προϊόντα μέσα από την ιστοσελίδα και μετά θα μεταβούν στο κατάστημα. Μία έξυπνη διανομή εντύπων μπορεί να βοηθήσει πραγματικά την προώθηση της ιστοσελίδας. Για να πετύχουμε βέλτιστο αποτέλεσμα πρέπει να συνδυάσουμε διαφημιστικό έντυπο και διαδικτυακή διαφήμιση

Σχεδίαση διαφημιστικού εντύπου

Μία άλλη παράμετρος η οποία μεταβλήθηκε λόγω του διαδικτύου και της διαδικτυακής διαφήμισης είναι σχεδιαστών διαφημιστικού εντύπου. πλέον ο κόσμος επηρεάζεται πολύ από τη σχεδίαση ιστοσελίδων και θέλει ένα διαφημιστικό έντυπο το οποίο να βρίσκεται στο look and feel της εταιρικής ιστοσελίδας. Αλλά και να μην υπάρχει ιστοσελίδα με γενικές γραμμές πλέον ο κόσμος περιμένει ένα ντιζαϊνάτο έντυπο τα πρότυπα της σχεδίασης ιστοσελίδων. Με άλλα λόγια η αισθητική του κόσμου έχει αλλάξει επηρεαζόμενη καταλυτικά από το ίντερνετ.

Ολικό πακέτο διαφήμισης

Από τα παραπάνω συνάγεται αβίαστα το συμπέρασμα ότι πλέον καλό είναι να αναθέσουμε όλο το πακέτο διαφήμισης σε ένα διαφημιστικό γραφείο. Αυτό σίγουρα θα έχει μείωση του διαφημιστικού  κόστους. Διότι ο ίδιος γραφίστας θα αναλάβει τη σχεδίαση του διαφημιστικού εντύπου, τη σχεδίαση των κοινωνικών δικτύων αλλά και τη σχεδίαση της ιστοσελίδας. Βεβαίως όμως δεν είναι μόνο η μείωση του κόστους. Η νέα σχεδίαση θα οδηγήσει σε αύξηση της ποιότητας. Ουσιαστικά αφήνουμε τη σφραγίδα της επιχείρησης οπουδήποτε εμφανίζεται εικόνα αυτής. Είτε μπούμε στο site είτε μπούμε στα κοινωνικά δίκτυα όπως για παράδειγμα το facebook instagram και το linkedin, είτε παίζεις στα χέρια μας μία εταιρική κάρτα είτε βρούμε ένα διαφημιστικό έντυπο. Όλα αυτά σχεδιάστηκαν από τον ίδιο άνθρωπο χρησιμοποιώντας το ίδιο λογότυπο και σε πολύ μεγάλο βαθμό ενδεχομένως και την ίδια μακέτα. Η επιλογή αυτή θα αναβαθμίσει κατακόρυφα την εικόνα της επιχείρησής μας προς τον κόσμο.

Η όμορφη εικόνα δίνει την εντύπωση σοβαρότερης και μεγαλύτερης επιχείρησης. και υπάρχει και ένα τρίτο όφελος από την ανάθεση του ολικού πακέτου διαφήμισης σε ένα διαφημιστικό γραφείο. το τρίτο κέρδος είναι ότι αν αποφασίσουμε να αλλάξουμε το λογότυπο ή να αλλάξουμε το ύφος της εταιρείας τότε το διαφημιστικό γραφείο με το οποίο ήδη συνεργαζόμαστε για κάποια χρόνια θα μας κάνει πολύ καλύτερη τιμή και θα καταλήξει σε πολύ καλύτερο αποτέλεσμα. Διότι πλέον έχει καταλάβει πως σκέφτεται ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης. Αλλά ακόμα περισσότερο έχεις καταλάβει Τι αρέσει στον κόσμο και πώς σκέφτονται οι αποδέκτες του διαφημιστικού εντύπου και της ιστοσελίδας της εταιρείας.

Αυξημένες ανάγκες διαφήμισης λόγω διαδικτύου

Η καθολική εισβολή του διαδικτύου σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης ζωής και επικοινωνίας σαφέστατα οδηγεί σε αύξηση των διαφημιστικών αναγκών. Πολλές επιχειρήσεις διαθέτουν ένα παραδοσιακό κοινό το οποίο πίστευαν ότι δεν θα φύγει ποτέ από την επιχείρηση. Το διαδίκτυο μας δίνει πολλές ευκαιρίες στους ανταγωνιστές να διεμβολίσουν το κοινό της επιχείρησης. Και να πάρουν μεγάλο κομμάτι της πίτας από το δικό μας πελατολόγιο. Συνεπώς κάθε επιχείρηση που θέλει να παραμείνει στην αγορά για αρκετά χρόνια ακόμα θα πρέπει να ενισχύσει τα διαφημιστικά έξοδα. Τόσο στο διαφημιστικό έντυπο όσο και στην ιντερνετική διαφήμιση. Εδώ βεβαίως αναγκαζόμαστε να χρησιμοποιήσουμε το πολυφορεμένο παράδειγμα ότι η coca-cola παρόλο που είναι η μεγαλύτερη διαφήμιση στον κόσμο συνεχίζει να επενδύει τεράστια ποσά στη διαφήμιση.